VACATURE BRAND MANAGER

Warner Music Benelux

Warner Music Benelux is onderdeel van de Warner Music Group, een van de grootste muziekmaatschappijen in de wereld met legendarische labels als Atlantic, Warner Bros. Records en Parlophone. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in een villa in Hilversum. Vanuit hier werkt een jong en enthousiast team voor en met grote internationale en nationale artiesten als Ed Sheeran, Dua Lipa, Coldplay, David Guetta, Ali B, BOEF en Nick & Simon.

Profiel

Jij bent een marketeer met een digitaal DNA en een passie voor muziek: je bent analytisch en denkt ‘streaming first’. Je hebt gevoel voor consumentenbehoeftes en je weet je – op basis van marktonderzoek, consumer insights en realtime data – uitstekend te verplaatsen in elk mogelijk segment die wij met onze artiestenmerken willen bedienen. Je bent in staat om (potentiële) fans een connectie met onze artiesten te laten maken door middel van relevante en hoogwaardige storytelling.

Als Brand Manager maak je onderdeel uit van de marketing afdeling en rapporteer je aan de Head of Brand Strategy & Insights. Je werkt nauw samen met o.a. de specialisten op het vlak van digital marketing, streaming, promo, content creatie en sales zodanig dat de synergievoordelen maximaal zijn.

Kerntaken

·          Jij zorgt voor een gefaseerd strategisch marketingplan – op basis van consumer insights – voor zowel onze lokale als internationale artist brands die we vertegenwoordigen;

·          Jij zorgt ervoor dat de marketingplannen gerealiseerd worden en de doelstellingen behaald. Jij stuurt, als spin in het web, de diverse betrokken in je campagne aan en lost problemen zelfstandig op. Je volgt de planrealisatie en bewaakt o.a. de voortgang, planning, budget en je stelt het plan bij indien nodig;

·          Je hebt met jouw communicatie skills de kwaliteit om mensen te betrekken in jouw projecten en durft ze aan te spreken op hun verantwoordelijkheden ten aanzien van geplande c.q. besproken output;

·          Je denkt vanuit concepten, volgt nieuwe trends & technologische ontwikkelingen op de voet en schuwt niet om hiermee te experimenteren;

·          Je levert een belangrijke bijdrage aan (de analyse van) het marktonderzoek dat de basis vormt voor je marketingplan.

Opleiding, ervaring en competenties

·          HBO werk-/ denk niveau.

·          Je bent een organisatorische talent en kunt uitstekend multitasken.

·          Je bent analytisch ingesteld.

·          Je bent flexibel en stressbestendig.

·          Je bent creatief, sociaal en een echte teamspeler.

·          Je bent competitief, besluitvaardig en denkt oplossingsgericht.

·          Je bent communicatief sterk en beschikt over een uitstekende beheersing van zowel de Nederlandse en Engelse taal.

·          Minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van branding en/of marketing.

Interesse?

Herken jij jezelf in dit profiel, reageer dan snel op deze uitdagende functie. Stuur je CV en motivatie voor 24 november ovv ‘Brand Manager’ naar  gittan.veldkamp@warnermusic.com